In onze praktijk werken we vanuit een persoonlijke en betrokken benadering, afgestemd op jouw unieke situatie. We geloven dat een goed begrip van jouw klachten, ervaringen, en doelen de basis vormt voor een effectieve behandeling. Samen stellen we een traject op dat past bij wat jij nodig hebt en waarbij we jouw herstel en welzijn centraal zetten.
Hoe meld je je aan?
Verwijzingen voor een behandeling bij Praktijk LIGT. verlopen via uw huisarts, POHGGZ of via deze website.
Blijf niet langer rondlopen met je klachten. Neem vrijblijvend contact op.
Hoe bepalen we welke behandeling nodig is? En hoe vaak?
Wanneer je bij mij in behandeling komt, starten we met een intakegesprek om samen te onderzoeken wat jouw klachten zijn en welke vorm(en) van behandeling we gaan inzetten. We bekijken hoe jouw levenservaringen samenhangen met je klachten en welke invloed dit heeft op je kwaliteit van leven. Dit inzicht helpt ons om de focus van de behandeling te bepalen.
De behandeling krijgt verder vorm door het inzetten van onder andere:
- Cognitieve gedragstherapie
- Acceptence and commitment therapie
- Mentaliserende bevorderende interventies
- EMDR
Na vijf behandelgesprekken houden we een evaluatiemoment waarin we samen bespreken hoe de behandeling verloopt. Hierbij kunnen ook je naasten aanwezig zijn, als je dat wenst. Tijdens de evaluatie beslissen we samen of we doorgaan, afronden, of je eventueel doorverwijzen naar een andere organisatie. Daarnaast vraag ik je om een vragenlijst (CQI) in te vullen, zodat we kunnen zien waar de praktijk eventueel kan verbeteren.
Privacy
Praktijk LIGT. werkt met een patiƫntendossier (EPD). Bij start van behandeling ontvang je een link naar uw dossier zodat je ook zelf inzicht hebt. Jouw gegevens zijn beveiligd en worden vijf jaar lang bewaard.
Overleg vanuit Praktijk LIGT. met andere disciplines, familie en/of naasten zal altijd in overleg zijn en met jouw toestemming.
Kwaliteitsstatuut
Bekijk het kwaliteitsstatuut
Klachtenregeling
Ondanks dat ik mijn best doe om de behandeling zo zorgvuldig mogelijk te laten verlopen, kan het zijn dat je ergens ontevreden over bent. In de eerste plaats hoop ik dat je dit bespreekbaar maakt zodat we samen kunnen onderzoeken wat hierin anders kan. Indien dit niet lukt en je een klacht wilt indienen, verwijs ik je naar de website van de
Complementaire Gezondheidszorg – De Geschillencommissie Zorg